Рибовъдите от кърджалийско смятат, че финансовата криза няма да ги засегне

БГ Бизнес
 

Европа предлага много възможности за финансиране на отрасъла, но хората са скептично настроени за условията у нас

Рибовъдите от кърджалийско смятат, че финансовата криза няма да окаже голямо влияние на техния отрасъл, както и на цялото селско стопанство. Проблем пред тях се явяват европейските средства, които не достигат. В навечерието на Никулден собствениците на едно такова стопанство показват как се прави бизнес с риба.

Условията за отглеждане на риба във водите на яз."Кърджали" са едни от най-благоприятните в страната. Една немалка част от водоема е заета със саткови стопанства, където се отглежда екологично чиста риба. Стопанството на Главатарци е разположено на площ от близо 30 дка. Тук се отглеждат няколко сладководни вида. Близо 9 години собствениците на сатките доказват, че има хляб в този отрасъл.

Предизвикателството да отглеждат есетри и моруни има своето предимство. Именно тези два вида дават един от най-качествения хайвер.

"Процесът е много високо технологичен, изисква се много висока квалификация. Ползваме опита на руснаците, които са номер едно в света", обясни рибовъдът Мирослав Шопов.

Но наред с предимствата, пред рибовъдите в България стоят и немалко проблеми.

"Борбата с природата, с биологията на рибите. За мое огромно съжаление най-голям проблем се оказва през последните години бюрокрацията и неразбирането от страна на държавата", сподели Матей Матеев.

Европа предлага много възможности за финансиране на този отрасъл, но хората са скептично настроени за условията у нас.

Въпреки неволите рибовъдите продължават своята борба, водени от две неща.

"Преди всичко много любов и много страст към работата", сподели Матей Матеев.


В същто време, в навечерието на Никулден, когато основното блюдо на трапезата е риба, Комисията за защита на потребителите започна проверка.

Инспекцията е част от кампанията "Коледата безопасна", която е по инициатива на bTV, Дарик  Радио и вестник "Стандарт" и под патронажа на еврокомисар Меглена Кунева. Кампанията е насочена срещу некачествените и опасни стоки. Днес инспекторите от Комисията за защита на потребителите ще проверяват прясна ли е рибата по пазарите, удрят ли ни в кантара и на какви цени я продават.

Кампанията "Безопасна Коледа" ще завърши на 20 януари. А от 9 декември ще бъде активирана и гореща линия за подаване на сигнали.

 

 

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето

Тагове

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст