Паднаха цените на старото желязо

БГ Бизнес
 

Три пъти е намалял броят на хората и фирмите, които предават метали в пунктовете за изкупуване

Не само цената на новите автомобили пада, падат и цените на колите, които не са в движение. Металите поевтиняха и това засегна както компаниите за изкупуване на скрап, така и всеки, който разчита да внесе някой лев в семейния бюджет като предаде метални отпадъци.

Ако днес закарате старата кола в пункт за старо желязо, ще получите точно наполовина на сумата, за която сте чували миналата година. И вместо 350 лева за ръждясалия си автомобил, може да вземете между 150 и 220 лева.

Само за 3 месеца 3 пъти е намалял броят на хората и на фирмите, които предават метали в пунктовете за изкупуване. Причината е резкият спад в цената на металите, а от там и намалената възможност за печалба от тях.

В момент, в който цените на металите падат, както складирането на старите радиатори в гаража, така и препълването на фирмените складове със скрап в очакване на по-добри цени,  може да се окаже губещо. Защото не се знае докога поевтиняването ще продължи. Борислав Малинов е собственик на една от фирмите за рециклиране у нас.

"Както аз така и други колеги постоянно намаляваме разходите, намаляваме за съжаление и заплатите, и работещите. Съкращенията са около 20%.По-малките обекти в страната затварят".

Освен дисциплиниращия ефект върху разходите на компаниите, кризата ще изиграе и друга роля, смята Малинов. Прогнозира, че все по-малкото количество скрап, което се предава, ще принуди голяма част от нелицензираните пунктове да затворят. И те вероятно ще останат наполовина на сегашните около 400. Заедно с това ще намалеят и кражбите на метали, включително на капаци на улични шахти, медни кабели и жп релси.

 

 

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето

Тагове

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст