Тези европейски летища премахват правилото за 100 мл течност

Някои от летищата вече са въвели нужните 3D скенери

Около Коледа на 2022 г. изведнъж изглеждаше, че правилото за 100 мл течност на летищата, което беше въведено след терористична заплаха с течна бомба на Хийтроу в Лондон през 2006 г., ще бъде премахнато в цяла Европа, благодарение на новите 3D скенери и подобрената рентгенова технология, която успява да идентифицират експлозиви.

Това беше страхотна новина за пътниците, разбира се, тъй като новото оборудване за проверка – официално наречено C3-стандартна система за откриване на експлозиви в ръчния багаж (EDS-CB) – ще направи сигурността на летището много по-ефективна чрез намаляване на опашките и закъсненията. Много държави обявиха планове за постепенното му въвеждане, а няколко вече го направиха, пише Time out. През април миналата година летище Лондон Сити започна да използва скенерите „C3“, а Leeds Bradford обяви планове през ноември тази година ще направи същото. Ирландия го изпробва на летищата в Дъблин и Корк.

В САЩ тази технология не е нищо ново – летищата Hartsfield-Jackson в Атланта и O’Hare в Чикаго я използват от години. Летище Шипхол в Амстердам също смекчи правилата за течности благодарение на скенерите през 2021 г., а летище Рим Фиумичино и международно летище Леонардо да Винчи са още два центъра в Италия, които пуснаха C3s.

Докато някои летища все още обмислят премахването на ограничението, други вече са взели решение за правилото за 100 ml течност. Две испански летища – Мадрид Барахас и Барселона Ел-Прат – правят промяната тази година, така че пътниците вече няма да трябва да мислят за ограничаване на течностите и премахване на електрониката от чантите си.

Летище Палма де Майорка трябва да последва примера до края на годината, а след това ще последват промените в Малага през 2025 г.

Смята се, че Лондон Гетуик и Хийтроу също трябва да са приложили промените до началото на следващата година.

Летище Париж-Орли изпробва технологията в своя Терминал 3 от октомври и това ще продължи до същото време през 2024 г. Летището в Женева също започна да експериментира с новата технология, но все още не са обявени постоянни внедрявания.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст