КЗП: При онлайн пазаруването ниската цена е повод за притеснение
Експертите със специални предупреждения за търговията в социалните мрежи
Европейският парламент гласува за намаляване на пластмасовите опаковки с най-малко 15% до 2040 г.
От 1 януари 2024 г. системата за депозит на бутилки в Германия ще бъде разширена, за да включва бутилки за мляко за еднократна употреба и други млечни продукти, казва Deutche Welle.
Това е добра новина за потребителите и околната среда, тъй като при връщане на пластмасови бутилки за мляко и напитки, на клиентите ще им бъдат възстановени с депозит от 25 цента. Ще бъдат включени и други напитки като какао, кафе напитки, кефир и кисело мляко.
Това е част от разширяването на популярната в Германия система за депозит на бутилки. Клиентите плащат депозит (наречен „Pfand“) между 8 и 25 цента за повечето видове бутилки за еднократна употреба или за многократна употреба. След това те могат да получат тези пари обратно, като върнат бутилката във всеки магазин, който ги продава.
Схемата в Германия започна през 2003 г. и се оказа изключително успешна – според германското правителство почти 100% от депозитните бутилки сега се връщат или събират.
През 2022 г. системата беше разширена, за да обхване почти всички пластмасови бутилки за еднократна употреба и беше взето решение да се включат млечни продукти. Но на производителите и магазините бяха дадени две допълнителни години, за да се подготвят за хигиенните рискове, които могат да дойдат с връщането на точно този тип опаковки от стари млечни продукти.
Федералният министър на околната среда Щефи Лемке каза, че „Европа причинява повече отпадъци от опаковки от всякога. Количеството отпадъци от опаковки непрекъснато нараства от години, включително и в Германия. За да избегнем отпадъците по-ефективно, се нуждаем от широкообхватни системи за обратно приемане и депозиране за колкото се може повече опаковки."
Миналия месец Европейският парламент гласува за намаляване на пластмасовите опаковки с най-малко 15% до 2040 г.
Експертите със специални предупреждения за търговията в социалните мрежи
Целта е да се намали замърсяването на въздуха
Клиентите ще плащат 10% по-малко, отколкото преди