До 10 000 работни места в Bosch са застрашени
През 2023 г. компаниите на Bosch у нас са реализирали оборот в размер на почти 431 млн. лв.
България очаква около 3,1 млн. чуждестранни посетители
Този зимен туристически сезон, обхващащ периода от декември до края на март, България очаква значителен ръст в броя на чуждестранните посетители. По прогнози на Румен Драганов пред БТА, директор на Института за анализи и прогнози на информационната среда в туризма и съветник на служебния министър на туризма, се очаква около 3,1 милиона чужденци да посетят страната. За сравнение, през миналия сезон броят на чуждестранните туристи е бил 2,9 милиона.
Драганов посочва, че това представлява 5% увеличение спрямо миналогодишните показатели и над 20% спрямо резултатите от 2019 г., която бе определена като слаб сезон за бранша.
Официално откриване на сезона
Зимният сезон ще бъде открит на 7 декември в курортен комплекс Пампорово, сезонът в Банско също ще започне по-рано - 6 декември, а на 14 ще последват откриванията в останалите ски курорти. В церемониите ще участва служебният министър на туризма Евтим Милошев.
Туристически профили и предпочитания
От очакваните чуждестранни посетители, близо 2 млн. ще пътуват с цел туризъм. От тях около 300 000 ще предпочетат ски туризма, докато 400 000 ще се насочат към културни обекти и балнео почивки. Останалата част ще включва посетители с различни цели, като бизнес туризъм и посещения на близки и роднини.
Българите формират основния дял от балнео и спа туристите през зимата – около 80%. Очаква се около 320 000 българи да ползват тези услуги, докато чужденците ще бъдат около 80 000. Общо пътуванията на български граждани през зимата се предвижда да достигнат 4,5 млн. лв.
Приходи и икономически ефект
Очакваните приходи от туризма през зимния сезон възлизат на около 3 млрд. лв. – увеличение с 30% спрямо 2019 г. Това увеличение се дължи на инфлацията и подобряване на туристическите услуги. Хотелите с четири и пет звезди отбелязват най-значителен ръст на приходите.
Сравнено с миналия сезон, приходите в туризма са нараснали с около 15%. Основната част от чуждестранните посетители тази зима ще са от съседни държави като Турция, Гърция и Румъния, като 65% от всички туристи ще бъдат от страни-членки на ЕС, а останалите 35% – от държави извън Общността.
Реклама и бъдещи предизвикателства
Националната реклама на България за туризъм през следващата година може да остане с бюджет от 14 млн. лева, ако новият държавен бюджет не бъде приет. Според Драганов, това няма да окаже негативен ефект, тъй като основната тежест при представянето на страната в чужбина се поема от туристическия бранш.
Със съвкупен разход за реклама от около 68 млн. евро, включващ усилията на бизнеса, държавните институции и дори активността на гражданите в социалните мрежи, България продължава да затвърждава позициите си като привлекателна туристическа дестинация.
Тази зима се очаква пътуванията да бъдат по-скъпи с между 3 и 7% , но въпреки това страната гледа уверено към новия сезон с надежда за успешен ръст в туристическите посещения.
*Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.
През 2023 г. компаниите на Bosch у нас са реализирали оборот в размер на почти 431 млн. лв.
БНБ предупреждава за рисковете и последиците от новия бюджет
Zalando ще предложи 6,50 евро за всяка акция About You