1 USD
1.80827 BGN
Петрол
Bitcoin
$69,851.8

Възможна ли е национализация на "Лукойл" у нас?

БГ Бизнес

Според експерт това ще осигури по-евтини горива

"Европейската комисия няма как да премахне дерогацията, но най-вероятно ще започне процедура срещу България по отношение на случая с "Лукойл". Причината е, че ЕК категорично забранява страната ни да изнася рафинирани продукти за трети страни, нещо, което ние правим", обяви пред businessnovinite.bg Мартин Владимиров, енергиен експерт от Центъра за изследване на демокрацията.

По думите му този тип процеси са дълги и тежки. Обиктовено резултатът е глоба или замразяване на средства. "Това редовно се случва с Полша и Унгария, където те нарушават евпорейски правила и биват наказвани затова. Ние това ли искаме- да сме недобросъвестни членове? Няма как да нарушаваш правилата в общността, в която си и да няма последствия", коментира експертът.

Снощи в предаването "Лице в Лице" енергийният министър Росен Христов обяви, че "Лукойл" България има дерогация да внася руски петрол по море. Дадена е, защото рафинерията в България няма от къде да внася петрол. Според Мартин Владимиров обаче, това не е вярно. "Рафинерията ни може да оперира с неруски петрол. Преди започването на войната, 60% от петрола не беше руски. Ние спокойно може да внасяме петрол от Близкия Изток или от Северна Африка, тези сортове са подходящи за рафинерията ни. Освен това цената ще бъде същата", обясни енергийният експерт.

По думите му, подходяща стъпка за страната ни също би била национализация на "Лукойл". "Италия го направи, защо да не можем и ние да го направим. Така държавата ще оперира изцяло сама с компанията. Това е начин горивата да поевтинеят и то сериозно", каза още Владимиров.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

"Лукойл" трябва да внесе 13 млн. лв. за февруари във Фонд "Сигурност на електроенергийната система"

Лицата, които произвеждат нефтопродукти от суров нефт с произход от Русия или изнесен от Русия, се задължават да правят месечни вноски за компенсиране на разходите на потребителите за транспорт

Галерии